Implementatie inplannen

Een implementatieafspraak met SecuDoc inplannen.

Indien u gekozen heeft voor een SecuDoc-abonnement met Mail Integration bijlagebeveiliging of Veilig Mailen voor Outlook, dan kunt u via deze pagina een afspraak inplannen tussen uw implementatieverantwoordelijke en onze implementatieengineers.

 
Een implementatieafspraak met SecuDoc inplannen.
 

Wat doen we tijdens een implementatieafspraak?

  • Teams-call starten 1. Teams-call starten

    We openen een Teams-call. De implementatie-verantwoordelijke deelt het scherm en wij praten hem/haar er doorheen.

  • EntraID koppelen 2. EntraID koppelen

    We maken een Security Group aan zodat u uw gebruikers eenvoudig aan SecuDoc kunt toevoegen.

  • Exchange inrichten 3. Exchange inrichten

    We maken connectoren om uw Office 365 aan SecuDoc te koppelen en stellen een Mail Flow Rule in.

  • Add-in deployment 4. Add-in deployment

    We rollen de Outlook plug-in uit naar alle SecuDoc-gebruikers zodat zij SecuDoc vanuit Outlook kunnen bedienen.

  • Instellingen doen 5. Instellingen doen

    We begeleiden u om beleid en instellingen te optimaliseren.

  • Validatietest en livegang 6. Validatietest en livegang

    Wanneer alles goed werkt, zetten we SecuDoc live voor u en uw collega's.

 

Installatiehandleidingen

Als u zich alvast wilt inlezen vóór de installatie, dan adviseren wij de installatiehandleiding alvast door te nemen. Kies het type installatie om de juiste handleiding weer te geven:

 
 
 

Wie is uw implementatie-verantwoordelijke?

Om de implementatie effectief te kunnen uitvoeren dient iemand vanuit uw organisatie aanwezig te zijn die de implementatie (op onze aanwijzingen) gaat verzorgen. Dit kunt u zijn, maar ook uw IT-manager of uw IT-provider. Deze persoon dient minimaal toegang te hebben tot (en basiskennis te hebben van) de volgende systemen:

  • Office 365 beheertoegang

    Kan bij Admin Console, Exchange, Entra ID, Purview.

  • Domeinnaambeheer

    Kan in de domeinnaam extra DNS-records toevoegen.

  • Gebruikersaccount

    Heeft bij voorkeur een eigen (test-)SecuDoc-account. Deze kan evt. tijdens implementatieafspraak aangemaakt worden.

Deze persoon noemen we vanaf nu de implementatieverantwoordelijke.

 
 
 

Voorbereidingen

DNS-records doorvoeren

Voorafgaand aan de installatie dienen de volgende DNS-records te worden doorgevoerd:

  • secudoc.uwdomeinnaam.nl | CNAME | default.secudoc.nl.
  • SPF-record | include: _spf.secudoc.app

Controle hoofddomein in Office 365-tenant

Controleer in de Office 365 omgeving of het maildomein (bijv. @uworganisatie.nl) ook daadwerkelijk ingesteld staat als hoofddomeinnaam.

Type installatie vaststellen (opt-out of opt-in)

Opt-out (standaard aan)
Mail Integration bijlagebeveiliging staat standaard aan voor iedere mail die u naar buiten de organisatie stuurt. U kunt via de Outlook Add-in per e-mail kiezen om bijlagebeveiliging uit te schakelen. Bijlagebeveiliging werkt ook voor alle andere apparaten (bijv. smartphones) maar kan alleen uitgeschakeld worden in Outlook Web, Outlook Classic en Outlook New op Windows en Mac OS.

Opt-in (standaard uit)
Mail Integration bijlagebeveiliging staat standaard uit voor iedere mail die u naar buiten de organisatie stuurt. U kunt via de Outlook Add-in per e-mail kiezen om bijlagebeveiliging in te schakelen. Bijlagebeveiliging werkt alleen in Outlook Web, Outlook Classic en Outlook New op Windows en Mac OS

 
 
 

Afspraak nu inplannen

U plant de afspraak in namens uw implementatie-verantwoordelijke, of stuurt uw implementatie-verantwoordelijke deze link zodat hij/zij de afspraak zelf in kan plannen.

 
 

Neem contact met ons op

Wij helpen u graag met alle vragen die u hebt over SecuDoc. U kan ons via onderstaande mogelijkheden bereiken.

  • Bel ons: 085-30 30 070

    op werkdagen 9:00 - 17:00

  • Stuur ons een e-mail
  • Volg ons op Social Media